Συνέντευξη στην Σίσσυ Σιγιουλτζή-Ρουκά, Φιλόλογο, Λογοτέχνη, Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου Β.Ε., Ραδιοφωνική Παραγωγό radio1d.gr και Πρόεδρο “Σύνδεσμος Πολιτισμού Ελλάδας Κύπρου”
Μία παράγραφο για τον εαυτό σου
Είμαι Βρετανή εικαστικός, Λιθουανικής καταγωγής. Βρίσκομαι μεταξύ Λος Άντζελες και Ευρώπης. Σπούδασα στο London College of Fashion το 2003 για πτυχίο BA (Hons) στο μακιγιάζ ειδικών εφέ που περιελάμβανε γλυπτική, ζωγραφική και κινηματογραφικές σπουδές. Με μια καριέρα που εκτείνεται σε πάνω από δύο δεκαετίες, δουλεύοντας με μερικά από τα πιο περιζήτητα μοντέλα, διασημότητες και δημόσιες προσωπικότητες ως makeup artist και εικαστικός που εργάζεται σε body casting, wearable art, φωτογραφία και κατασκευή μάσκας. Μου αρέσει να ξεπερνάω τα όρια της σύγχρονης τέχνης, αξιοποιώντας την εκπαίδευσή μου στα ειδικά εφέ.
Πηγές Έµπνευσης
Με ενδιαφέρει να περιβάλλω τον εαυτό μου στη φύση και σε διάφορους πολιτισμούς, όπως βουνά και λίμνες, σε όλους τους πολιτισμούς που φέρνει το LA, στις πολλές περιοχές της Ευρώπης που μου αρέσει να εξερευνώ και να εκθέτω. Μαζί με αυτό, μου αρέσει να συνδυάζω την αγάπη μου για τους παλιούς παραδοσιακούς δασκάλους όπως ο Frank Auerbach και η Georgia O’Keeffe, καθώς και ολοκαίνουργια τεχνολογία όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση και το Metaverse.
Υλικά που χρησιµοποιείς
Τα υλικά που χρησιμοποιώ περιλαμβάνουν πέτρα, σιλικόνη, κερί, πηλό, ρητίνη, μελάνι, αλγινικό, ακρυλικό, λάδια, σκόνη διαμαντιών, αφρό λατέξ και φυσικά αντικείμενα. Τόσα πολλά υλικά αναμιγνύω και χρησιμοποιώ, εξελίσσοντας την τέχνη μου συνεχώς.
Τεχνική που προτιµάς και σε εκφράζει πιο πολύ
Το σύνολο της δουλειάς μου εξερευνά την ανθρώπινη μορφή, ακατέργαστη και στολισμένη, από γλυπτά από χυτά πέτρινα γλυπτά μέχρι μάσκες και φορητά κοσμήματα σώματος. Η δυαδικότητα του ακατέργαστου και του στολισμένου αντικατοπτρίζει το υπόβαθρό μου στις καλές τέχνες και το SFX. Η καλλιτεχνική μου πρακτική εμπνέεται από τη μελέτη της μορφολογίας και το ευρύτερο σώμα της δουλειάς μου επικεντρώνεται γύρω από τη γοητεία μου για το ανθρώπινο σώμα και τον τρόπο που λειτουργεί ως καμβάς για πειραματισμούς.
Πότε ορίζεις το τέλος, το σηµείο ολοκλήρωσης, κάθε έργου σου;
Αυτή είναι μια εξαιρετική ερώτηση, μερικές φορές κάνω λάθη και μετά οι άνθρωποι αγαπούν τα κομμάτια που ταξινομώ ως ημιτελή ή όχι αρκετά καλά, έτσι έχω μάθει να σταματώ μερικές φορές ακόμα κι αν θέλω να συνεχίσω. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ορισμός για το τέλος κανενός από τα κομμάτια μου.
Πόσο σηµαντική είναι η ονοµασία των έργων σου και πώς επιλέγεις κάθε τίτλο;
Οι τίτλοι ειλικρινά δεν είναι πολύ σημαντικοί για μένα… ο τίτλος ενός κομματιού μερικές φορές το κάνει να αισθάνεται στείρο, οπότε μερικές φορές είναι απλώς μια τυπικότητα… το φυσικό κομμάτι πρέπει να μιλάει από μόνο του.
Γιατί επέλεξες την τέχνη στη ζωή σου;
Δεν υπήρχαν πιέσεις ή προσδοκίες για αυτήν την διέξοδο, απλά φαινόταν ο καλύτερος δρόμος που έπρεπε να ακολουθήσω.